Natasja deelt haar ervaring

Hoe kwetsbaar zal ik me opstellen op social media? Ik heb besloten om uit mijn comfortzone te gaan voor deze post.

Veel vrouwen, inclusief ikzelf, hebben moeite met hun voedingspatroon in december en januari (of wellicht het hele jaar 😅).Al het lekkers wat voorbij komt, etentjes, borrels…je kent het wel. En maar excuses blijven zoeken, waarom het niet een beetje minder/gezonder kan.

Eind januari was ik het beu en besloot ik de hulp in te schakelen van Emmy (voedingsconsulente bij o.a. Only SHE Fitness). Zij heeft voor mij een voedingsschema gemaakt op basis van mijn doel en behoefte. Ik wilde niet zo zeer afvallen in gewicht, maar mijn vetpercentage moest echt drastisch naar beneden!

Nu vier weken later en zie het resultaat: gewicht, vetpercentage, maar vooral vetmassa aanzienlijk verminderd!!

Er is geen dieet gevolgd. Er is echt een voedingsschema voor mij gemaakt op maat. Leren weer gezond te eten, inclusief koolhydraten (brood, pasta, rijst en aardappelen).

Het is mij gelukt mijn doel te behalen met een gezin en een druk (sociaal) bestaan, dus stop met excuses verzinnen. Stel jezelf één vraag: hoe graag wil je het?

Emmy heeft mij in deze echt heel erg geholpen met het door haar gemaakte voedingsschema. Elke week werd ik gewogen en om de vier weken een vetmeting. Zeker een aanrader als je echt lange termijn resultaten wilt zien.

Het is geen 8-wekentraject lieve mensen. Met je gezondheid ben je heel je leven lang bezig, elke dag. En geloof me het is het waard. Ik ben heel benieuwd waar ik over een paar maanden sta. Stay strong!