Blogs

Sommige vrouwen komen tijdens de overgang aan in gewicht en vinden het lastig af te vallen. Als je ouder wordt neemt de hoeveelheid vet toe en de spiermassa neemt af. Ook lijkt het energieverbruik in rust af te nemen na de overgang: je verbrandt tijdens je slaap minder calorieën dan je deed voor de overgang. Als je hetzelfde blijft eten als altijd, kun je aankomen in gewicht.
Door hormonale veranderingen heb je daarnaast meer kans op botontkalking.

Door in deze fase goed op je voeding te (blijven) letten, is de kans groter dat je langer gezond en fit blijft.
– neem 3 tot 4 porties zuivel, zoals halfvolle en magere melk en yoghurt, karnemelk
en magere kwark.
– 40 gram kaas, zoals 30+ kaas, mozzarella en hüttenkäse.
– 10 microgram extra vitamine D.  
– advies is om minimaal 2,5 uur per week te bewegen. Doe daarnaast 2 keer in de
week spier- en botversterkende activiteiten en balansoefeningen. En voorkom veel
stilzitten.
– eet niet meer dan je verbrandt.

Hoe zou jij het vinden om persoonlijke ondersteuning te krijgen bij het veranderen van je voedingspatroon?

Openingstijden

Maandag t/m zaterdag: op afspraak

Contact

De Betere Eter

Molièrelaan 17

5629 PG Eindhoven

06-24824874

info@betere-eter.nl

Meer informatie

Algemene voorwaarden

Privacyverklaring

KVK: 74755870

BTW: NL001837178B91