Loving pasta

Houd jij ook zo van pasta? Maar eet je dit niet omdat je er dik van wordt? En ben je inmiddels wel uitgekeken op die courgette-slierten?

Zonde! Als je met de onderstaande punten rekening houdt, kun je namelijk gewoon pasta eten.

  • Neem een portie per persoon van 75 gram ongekookte pasta
  • Eet bij voorkeur spaghetti en geen andere grote soort pasta
  • Neem de volkoren variant om extra vezels binnen te krijgen en een vol gevoel te hebben
  • Kook de pasta al dente
  • Laat de pasta eerst afkoelen en vries deze in. Warm deze daarna op.
  • Eet eens pasta bij de lunch en niet als diner. Je verbrandt in de middag waarschijnlijk meer energie dan in de avond (of je moet natuurlijk nog gaan sporten ’s avonds)

Misschien zit je nu raar te kijken, maar het heeft allemaal met hoeveelheid en structuur van de pasta te maken. Het zetmeel in de pasta wordt door het lichaam omgezet in suikers. En eet je er dan veel van dan worden de suikers die je niet verbruikt omgezet in vet.

Als de pasta al dente is gekookt (en niet door en door) dan is het moeilijker om dit zetmeel af te breken en wordt het minder snel als suiker in het lichaam opgeslagen.
Ditzelfde geldt als de pasta afgekoeld en ingevroren is geweest. Dit doet niks af aan de smaak. Maar het lichaam ziet de pasta dan niet meer als zetmeel, maar als een voedingsvezel.

Alleen maar lof voor dat lekkere bordje pasta dus!
Wil je nog meer tips of adviezen hoe je pasta of een ander voedingsproduct in je voedingspatroon kunt verwerken? Stuur me een bericht via info@betere-eter.nl.