Blogs

……..het merendeel van de gezonde stoffen in groenten en fruit in de schil en net eronder zitten?

Hierbij wat tips om makkelijker schil te eten:
* pel zo min mogelijk lagen van een ui
* laat de schil van aubergine, komkommer, appel, courgette en wortel eraan zitten en eet deze gewoon mee op. Wel ff goed schoonmaken!
* kook aardappelen in hun schil. Zo blijven alle wateroplosbare vitamines behouden.

Voor de wat uitdagender opties:
* Gebruik geraspte sinaasappelschil in dressings, jam of gebak. Je kunt geraspte schil ook in smoothies doen. Zorg dat je ook wat van het witte merg meeneemt in de smoothie.
* Snijd kiwi (met schil in dunne plakjes) of hak in kleine stukjes en meng door salade of smoothie.
* De harde kern van de ananas (in het midden) zit vol gezonde vezels, dus eet deze ook.

Hoe zou jij het vinden om persoonlijke ondersteuning te krijgen bij het veranderen van je voedingspatroon?

Openingstijden

Maandag t/m zaterdag: op afspraak

Contact

De Betere Eter

Molièrelaan 17

5629 PG Eindhoven

06-24824874

info@betere-eter.nl

Meer informatie

Algemene voorwaarden

Privacyverklaring

KVK: 74755870

BTW: NL001837178B91